Verzekering 

Home > Verzekering 

I- Annuleringsverzekering

De verzekering dekt de annulering van je reis tot 24 uur voor vertrek, op voorwaarde dat je een geldige reden hebt die in de polis wordt vermeld en dat je de benodigde documenten als bewijs hebt. 

Voor meer informatie, bekijk het verzekeringscontract door hier te klikken. 

Boek je annuleringsverzekering 

Je kunt de annuleringsverzekering kiezen tijdens het boekingsproces. Je kunt deze optie alleen wijzigen tot 24 uur na de bevestiging van je boeking.
Let op! Dit is de enige optie die niet kan worden gewijzigd na 24 uur. Het is persoonlijk en niet overdraagbaar. 

 

Wil je je reis annuleren? 

Heb je:

  • Een annuleringsverzekering afgesloten via Yoonly?

  • Een geldige reden vermeld in de annuleringsverzekeringspolis?

  • De bijbehorende documenten die overeenkomen met de geldige reden?

Hier zijn de stappen die je moet volgen:

 

  • Informeer ons over je annulering 

Het eerste wat je moet doen, is Yoonly en je groepsverantwoordelijke (in het geval van een groepsreis) op de hoogte stellen van je annulering. Je moet je boeking annuleren zodra je op de hoogte bent van de gebeurtenis die de annulering rechtvaardigt. Om je boeking te annuleren, neem contact op met de klantenservice van Yoonly via e-mail op contact@yoonly.eu. Je hebt een schriftelijke bevestiging nodig voordat je annulering als officieel wordt beschouwd. De datum van annulering zal de datum van de bevestiging per e-mail zijn. 

 

  • Heb je een vervanger voor je boeking? 

Als je iemand hebt gevonden die je reis wil overnemen, hoef je het proces voor het activeren van de verzekering niet te starten. Voeg de gegevens en contactinformatie van je vervanger toe aan je e-mail. Meer informatie over het vinden van een vervanger voor je boeking vind je in onze FAQ. 

Herinnering: Alle verzekeringen zijn persoonlijk en niet overdraagbaar. Je zult daarom de kosten van de verzekering niet kunnen terugkrijgen, samen met eventuele administratieve kosten. 

 

  • Activeer je verzekering bij Assurinco 

Open je claim bij Assurinco maximaal 5 dagen nadat je op de hoogte bent van de gebeurtenis die de annulering rechtvaardigt. Je wordt gevraagd om je dossier nummer (je boekings-ID) en de vertrekdatum op te geven. Zodra je claim is geopend, heb je wat meer tijd om deze af te ronden. 

De verzekering vraagt dat alle openstaande bedragen worden betaald. Als je annuleringskosten hebt, moeten deze kosten worden betaald voordat je een beroep kunt doen op je verzekering. De annuleringskosten worden vergoed door de verzekering als je volgens het beleid van Assurinco annuleert. Annuleringskosten.

Annuleringskosten worden afgetrokken van reeds betaalde bedragen, het verschil wordt door Yoonly terugbetaald. 

Om je claim af te ronden, volg je eenvoudig de stappen op de website van Assurinco. Je wordt gevraagd om je oorspronkelijke en annuleringsfacturen te verstrekken. Neem contact op met de klantenservice van Yoonly per telefoon op +32 3 808 69 19 of per e-mail via contact@yoonly.eu om ze te ontvangen. 

Je wordt gevraagd om de reden voor annulering te vermelden, die als geldig moet worden beschouwd door de verzekeringsmaatschappij en moet worden ondersteund door de juiste documenten. Voor meer informatie over de lijst met als geldig beschouwde redenen, raadpleeg het verzekeringscontract door hier te klikken. 

Als de reden geldig is en wordt ondersteund door de juiste documentatie, worden je annuleringskosten door de verzekeringsmaatschappij terugbetaald via een cheque (Frankrijk) of bankoverschrijving. 

Nadat je claim is geopend, kun je de voortgang ervan hier controleren. 

Je kunt contact opnemen met de klantenservice van Assurinco via e-mail op sinistre@assurinco.com voor verdere hulp. 

II- SkiEUR verzekering

De SkiEUR verzekering / bijstand dekt de onderbreking van wintersport , repatriëringkosten en medische kosten (buiten het land van verblijf). De verzekering dekt ook breuk en diefstal van gehuurd materiaal. Voor meer informatie kunt u het verzekeringscontract openen door hier te klikken.

 

1- Boek nu je SkiEUR-verzekering

De SkiEUR verzekering kan gekozen worden tijdens het boekingsproces. Opgelet! De verzekering is persoonlijk en daarom niet overdraagbaar. U kunt deze optie tot 30 dagen voor vertrek wijzigen.

 

2- Wat te doen bij een ongeval?

Als je tijdens je reis een ongeluk krijgt, neem dan contact op met de hulpdiensten: Brandweer (18), SAMU (15), Europees alarmnummer (112). Een verzekeringsmaatschappij verleent nooit eerste hulp.

Open in tweede instantie je bijstands- en verzekeringsclaims.

 

3- Bijstandsaanvraag bij Mutuaide

Mutuaide dekt repatriëring, medische kosten en ziekenhuisopname (buiten het land van verblijf). Als je een ongeval hebt waarbij repatriëring noodzakelijk is (sneeuwscooter, helikopter, ambulance, enz.), bel dan de hulpdienst van Mutuaide op +33 1 41 77 45 97.

Beschrijf de situatie en geef zoveel mogelijk informatie. Er wordt gevraagd naar uw contractnummer (nr. 7360) en uw dossiernummer (boekingsnummer).

Dit telefoontje moet zo snel mogelijk worden gepleegd, en absoluut voordat je naar huis terugkeert. Er mogen geen betalingen worden uitgevoerd zonder voorafgaand akkoord van het Mutuaide assistentiecentrum.

Zodra je dossier geopend is bij Mutuaide, stuur je je facturen en bewijsstukken per e-mail naar voyage@mutuaide.fr.

 

4- Verzekeringsclaim bij Assurinco

Assurinco dekt onderbreking van de sneeuwactiviteit, breuk of diefstal van het gehuurde materiaal.

Onderbreking van de activiteit: In geval van een ongeval waardoor skiën of snowboarden onmogelijk wordt, dekt de SkiEUR-verzekering de terugbetaling van het huurmateriaal en de skipas voor de onderbroken dagen.

 

Wanneer het incident zich voordoet (ongeval, breuk, diefstal), opent u binnen 5 dagen uw schadeclaim bij Assurinco (klik hier voor het openen van je claim op hun website). Er wordt gevraagd naar je dossiernummer (boekingsnummer) en de datum van vertrek. Let op! Voor de SkiEUR verzekering moet je de datum van de eerste dag van de skipas invullen, niet de datum van vertrek. Zodra uw schadeclaim is geopend, hebt u iets meer tijd om uw schadeclaim af te ronden.

Volg de stappen op de website van Assurinco om uw schadeclaim af te ronden. Er zal om de factuur voor de onderbreking van de activiteit worden gevraagd. Om deze factuur te ontvangen, neem je contact op met de klantendienst van Yoonly per telefoon op +32 3 808 69 19 of per e-mail op contact@yoonly.eu.

 

Partners